Τα δημοφιλέστερα συντηρητικά της τροφής

Τα δημοφιλέστερα συντηρητικά της τροφής

Η κονσερβοποιημένη τροφή, υπήρχε από πάντα. Τα καπνιστά, τα τουρσί, τα αποξηραμένα,  τα σκληρυντικά με αλάτι,  αυξάνοντας το επίπεδο της καταλληλότητας όσο είναι δυνατό με φυσικό τρόπο.

Η χρήση προσθετικών που έχουν χρησιμοποιηθεί αναγράφονται στις ετικέτες. Το σύμβολο ” Ε “ σημαίνει ότι είναι αποδεκτό από την Ευρωπαϊκή Ένωση,  και τα παρακάτω  καταγραφόμενα σύμβολα σημαίνουν:

  • Από το 100 έως το 199. Χρωστικές ουσίες. Βρίσκονται στις μαρμελάδες, στα πόσιμα υγρά, στα λικέρ, στις τσίχλες ή και στις σούπες σε σκόνη. Αρκετές από αυτές μπορούν να δημιουργήσουν αλλεργικές αντιδράσεις ( εξανθήματα, δυσκολίες στην αναπνοή )  ή και στομαχικές διαταραχές.

  • Από το 200 έως το 299. Συντηρητικά συστατικά. Ε 210 ( βενζοϊκό οξύ ),  που μπορεί να δημιουργήσει διαταραχές στο στομάχι και στο έντερο με καούρες και εξανθήματα. Μπορεί να βρεθεί σε ζελέδες, χυμούς φρούτων, πόσιμα χωρίς αλκοόλ, στην μαργαρίνη, στις κονσέρβες ψαριών, στα μαριναρισμένα  λαχανικά, ή και σε χυμούς λαχανικών. Νιτρώδες κάλιο και νάτριο δηλαδή Ε 249 και Ε 250, χρησιμοποιούνται κυρίως στη σκλήρυνση του κρέατος, μπορούν να δημιουργήσουν καρκινικές αλλαγές στον οργανισμό. Θεϊκά  άλατα , που χαρακτηρίζονται με το Ε 220 έως το Ε 228, τα βρίσκουμε μεταξύ άλλων στις κονσέρβες, χυμούς φρούτων, στο κρασί, σε προϊόντα από πατάτες, σε ευαίσθητα άτομα δημιουργούν ναυτίες  και πονοκέφαλους.

  • Από το 300 έως το 399. Όξινες ουσίες. Μεταξύ αυτών είναι και το οξικό οξύ ( Ε 260 )  που βρίσκεται στα φρούτα και στα μαριναρισμένα λαχανικά και  στις σάλτσες, άτομα με ευαίσθητο στομάχι δυσκολεύονται στην χώνεψη. Το χλωριούχο κάλιο Ε 508 το ασβέστιο Ε 509 , το μαγνήσιο Ε 511 που δίνονται στα μπαχαρικά και δεν συνιστώνται σε άτομα με πρόβλημα στα νεφρά ή στο συκώτι. Σε μεγάλες ποσότητες λειτουργούν στον οργανισμό ως καθαρτικά.

  • Από το 400 έως το 499. Ουσίες πηκτικές π.χ. αλγινικό οξύ ( Ε 400 ),  κυρίως δεν συνιστάται στις  έγκυες γυναίκες και το καροτένιο (  Ε 407 ), που μπορεί να επιφέρει επιπλοκές στο έντερο.

  • Παραπάνω από το 500. Είναι όλα τα συμπληρωματικά, όπως αυτά που αντικαθιστούν την ζάχαρη (  ασπαρτάμη, σακχαρίνη ). Βρίσκονται στα γλυκαντικά, τσίχλες, πόσιμα, χυμούς.