Πλιγούρι βρώμης καλό για τα πάντα

Πλιγούρι βρώμης καλό για τα πάντα

Η δημοτικότητα του πλιγουριού βρώμης συνεχώς αυξάνεται. Όσο και αν μερικά χρόνια ήταν αρκετά ξεχασμένο αυτό το δώρο της φύσης, σήμερα είναι ένα από τα βασικότερα στοιχεία μιας υγιεινής διατροφής, για παράδειγμα αλκαλικής, καθαρτικής, για τους αθλούμενους, αλλά επίσης και για τα παιδιά.

 Πρώτο ανάμεσα στα πλιγούρια

Το πλιγούρι βρώμης είναι πλούσιο σε βιταμίνες της ομάδας Β, χαλκό, πυρίτιο και σίδηρο, ποτάσιο, φώσφορο, και ασβέστιο. Χάρη στο πυρίτιο δυναμώνουν οι αρθρώσεις, επίσης τα μαλλιά, η επιδερμίδα και τα νύχια. Επειδή περιέχει επίσης βιταμίνη Ε, ακόμη περισσότερο αξίζει να το προσθέσεις στην διατροφή σου, ειδικά αν έχεις πρόβλημα με αδύναμα μαλλιά και κακής κατάστασης της επιδερμίδας. Έχει δραστηριότητα αντιβακτηριακή, αφού απομακρύνει την επιπλέον υγρασία από τον οργανισμό, αυτό σημαίνει ότι μειώνει την έκκριση βλέννας που καταλήγει σε ασθένειες ( δηλαδή του αναπνευστικού συστήματος ). Βοηθά στην λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος, στα νεφρά, το συκώτι. Είναι ευκολοχώνευτο, η καλύτερη πηγή ενέργειας για αυτό και συστήνεται σε αθλητές. Οι φυσικά δραστηριοποιημένοι τρώνε το πλιγούρι της βρώμης επίσης για την αρκετή περιεκτικότητα σε πυρίτιο, όπου επιδρά θετικά στον μεταβολισμό. Για αυτό και δεν θα πρέπει να το αποφεύγουν όσοι θέλουν να αδυνατίσουν, αν και έχει αρκετές θερμίδες και μέτριο γλυκαιμικό δείκτη.

Αυτό που είναι σημαντικότατο, το πλιγούρι βρώμης έχει δραστηριότητα αλκαλική, κάτι που το ξεχωρίζει γενικότερα. Χάρη σε αυτήν είναι ένα από τα βασικά στοιχεία της αλκαλικής διατροφής, βοηθώντας στην εξισορρόπηση του οργανισμού, όξινη - αλκαλική.

Ο οξειδωμένος οργανισμός είναι αιτία αρκετών προβλημάτων, όπως αδυναμία, άσχημη κατάσταση επιδερμίδας, νευρικότητα, αργός μεταβολισμός, πόνος μυών και των οστών.

Η μόδα για το πλιγούρι βρώμης ξεκίνησε όταν αρχίσαμε να ενδιαφερόμαστε για την δράση της γλουτένης. Σαν προϊόν χωρίς γλουτένη, το πλιγούρι είναι επίσης δημοφιλές σε ασθενείς με κοιλιοκάκη.

Κάνε με αυτό, ότι έχεις όρεξη

Ένα από τα βασικά προτερήματα του πλιγουριού βρώμης, βλέποντάς το από την μεριά της μαγειρικής, είναι η ευκολία στην χρήση του. Μπορείς να το καταναλώσεις πρακτικά με τα πάντα και οποιαδήποτε ώρα. Για πρωινό με φρούτα, μούσλι, ξηρούς καρπούς ή και με γάλα. Για μεσημεριανό ή για το βραδινό είναι πεντανόστιμο με λαχανικά και κρέας. Μπορεί να είναι η βάση για χορτοφαγικά μπιφτέκια, ή μπορεί να αντικαταστήσει τα μακαρόνια στην ντοματόσουπα. Με το πλιγούρι μπορούμε να ετοιμάσουμε υγιεινές κρέπες. Συχνά το φτιάχνουμε και με μπαχαρικά όπως κουρκούμη, κάρυ ή και κολίανδρο. Το χαρακτηριστικό του είναι μία ελαφριά πικρή γεύση που όμως την εξουδετερώνουμε ρίχνοντας το για ένα λεπτό σε βρασμένο νερό, πριν το μαγειρέψουμε.