Επικίνδυνα λιπαρά trans

Επικίνδυνα λιπαρά trans

Οι συνειδητοί καταναλωτές, όπως εσείς, που γνωρίζουν τα συστατικά των καταναλωτικών αγαθών, και διαβάζουν τις πληροφορίες στις συσκευασίες, θα συναντήσατε οπωσδήποτε τον ορισμό ,,λιπαρά trans’’. Θα σας αποκαλύψουμε τι κρύβεται πίσω από αυτήν την ονομασία και στο τι μας οδηγεί η κατανάλωσή τους.

Καλό λίπος, κακό λίπος

Στην εναρμονισμένη διατροφή του ανθρώπου 25 - 30% της απαιτούμενης ενέργειας που καταναλώνουμε θα πρέπει να προέρχεται από το λίπος. Πολύ σημαντική είναι η ποσότητα αλλά και η ποιότητα. Τα υγιεινότερα και περισσότερο προτεινόμενα είναι τα μονοακόρεστα λιπαρά τα βρίσκουμε ( στους ξηρούς καρπούς, στο ελαιόλαδο, στο κραμβέλαιο, στο αβοκάντο ), και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα όπου τα βρίσκουμε ( στα ψάρια, στον ηλιόσπορο, στο ηλιέλαιο, στο σουσάμι ). Μπορούμε επίσης να καταναλώνουμε κορεσμένα λιπαρά οξέα ( βούτυρο, τυρί, κρέας και προϊόντα του, λιπαρό γάλα, φοινικέλαιο, γλυκά, λίπη για ψήσιμο ) αλλά σε μικρές ποσότητες.

Λιπαρά τύπου trans - βασικές πληροφορίες

Τα λιπαρά οξέα trans είναι λίπη που προέρχονται από φυτικά έλαια, που τα σωματίδιά τους έχουν αλλαχθεί, μέσω βιομηχανικής επεξεργασίας την υδρογόνωση. Πρακτικά γίνεται αυτό για να αποκτήσουν στερεή μορφή. Αλλά αυτή η αλλαγή επιφέρει αρκετές δυσλειτουργίες στην σωστή λειτουργία του ανθρώπινου οργανισμού.

Προσοχή! Επικίνδυνα!

Τα αποτελέσματα των αποτελεσμάτων των ερευνών και των επιστημονικών εκδόσεων αναφέρουν για το πόσα επικίνδυνα ειναι τα λιπαρά trans. Στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ ανακάλυψαν ότι καταναλώνοντας μία μερίδα τηγανητών πατατών δηλαδή γύρω στα 7 γρ. λίπους καθημερινά, αυξάνεται το επίπεδο καρδιακού επεισοδίου κατά 50%. Το ίδιο αντιστοιχεί και για την αύξηση του σακχάρου. Διαρκούν ακόμα έρευνες, που όμως αποδεικνύουν την επικινδυνότητα, καταναλώνοντας τέτοια λίπη να αρρωστήσουμε σε διάφορες μορφές καρκίνου. Η Γαλλίδα Francoise Clavel - Chapelon υποστηρίζει, ότι η επικινδυνότητα το να παρουσιαστεί καρκίνο του στήθους στις γυναίκες είναι διπλάσια υψηλότερη εάν καταναλώνουμε λιπαρά οξέα trans. Οι διαιτολόγοι σε όλο τον κόσμο συστήνουν την αποφυγή κατανάλωσης προϊόντων αυξημένης σκληρότητας φυτικών ελαίων.

• αρκετά λιπαρά για τηγάνισμα ή για άλειμμα του ψωμιού, μαργαρίνες για ψήσιμο,

Λιπαρά τύπου trans βρίσκουμε στα παρακάτω προϊόντα:

• κράκερς, μπισκότα, πατατάκια, γλυκά αλειμμένα με λιπαρή ουσία,

• κάποια από τα κορν φλέικς, μούσλι τύπου crunchy,

• μαγιονέζα

• κρέμα για καφέ σε σκόνη

• προϊόντα τηγανισμένα στο ίδιο λάδι αρκετές φορές όπως ( πατάτες, τηγανίτες ).