Εξάρτηση από τα γλυκά πώς - να την ξεπεράσεις

Εξάρτηση από τα γλυκά πώς - να την ξεπεράσεις

Γλυκά - ελκυστική χαλάρωση, είναι τα πρώτα που σκεφτόμαστε σε στιγμές θλίψης, ή που καταναλώνουμε ευχάριστα σε συναντήσεις. Πώς να ελευθερωθούμε από αυτά, αφού είναι τόσο νόστιμα και μας προσφέρουν τόση απόλαυση;

 Η κατανάλωση γλυκαντικών μας προσφέρει ευχαρίστηση, για αυτό και ελκυόμαστε από αυτά. Ίσως και καθημερινά. Για αυτό και με λυπητερό τόνο αρκετές φορές λέμε ότι εξαρτόμαστε από αυτά. Στην πραγματικότητα όμως εξάρτηση υπάρχει, αν και σε σχέση με το αλκοόλ ή τα ναρκωτικά μπορεί να φαίνεται ασήμαντη. Λανθασμένα.

Ζάχαρη πανταχού παρών

Τα γλυκά, λόγω της περιεκτικότητάς τους σε ζάχαρη, απειλούν την υγεία μας. Αν και η κατανάλωση μίας σοκολάτας είναι άκρως ικανοποιητική και μας φτιάχνει την διάθεση, από μία πιο προσεκτική βλέψη επιδρά αρνητικά στον οργανισμό μας. Σαν επιπλέον κακό, την ζάχαρη την βρίσκουμε παντού. Βρίσκεται σε όλα τα επεξεργασμένα προϊόντα, στις σάλτσες, στα αναψυκτικά, τα ορεκτικά. Ακόμη και αν τα καταναλώνουμε σποραδικά, αλλά δεν ελέγχουμε το σύνολο των γλυκισμάτων, είναι ότι πιο χειρότερο για εμάς. Θα πρέπει να ελέγχουμε την κατανάλωση της ζάχαρης, το σημαντικότερο, να αποφεύγουμε εντελώς από την καθημερινή μας διατροφή, τα γλυκά. Δεν είναι όμως αυτό τόσο εύκολο, ιδίως αν έχουμε και τις συνήθειές μας.

Για τον περιορισμό των γλυκαντικών θα μας βοηθήσει η κατανάλωση περισσότερων φρούτων και φρέσκων χυμών. Αντί για ζάχαρη, για να γλυκάνουμε τα ποτά ( και όχι μόνο ), μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε καλής ποιότητας μέλι ή και στέβια. Τα αγορασμένα γλυκά και κέικ καλό είναι να τα αντικαταστήσουμε με σπιτικά. Αν αποφασίσουμε να φάμε σοκολάτα, προτιμάμε την πικρή, με όσο το δυνατόν περισσότερη περιεκτικότητα σε κακάο. Όταν ψωνίζουμε, διαβάζουμε τις ετικέτες - η γνώση το τι βρίσκεται στο κάθε μαγαζί μας επιτρέπει να αγοράζουμε εξυπνότερα με θετική επιρροή στην υγεία μας.

Όταν τα γλυκά πλεονεκτούν απάνω Σου

Για εξάρτηση μπορούμε να μιλάμε τότε όταν οι ανάγκες μας επιδρούν στην καθημερινότητά μας, και εμείς, παρόλο που το καταλαβαίνουμε, συνεχίζουμε να εξαρτόμαστε από αυτές. Δεν είμαστε σε θέση να το ελέγξουμε, το αντίθετο η ανάγκη του να κάνουμε κάτι, σε αυτήν την περίπτωση, το να φάμε γλυκά, είναι δυνατότερη από την θέλησή μας και της υγιής λογικής.

Για τέτοια εξάρτηση θα πρέπει να συμβουλευτούμε κάποιον ειδικό. Η θεραπεία είναι το ίδιο σημαντική, όπως και με άλλες εξαρτήσεις, αν και για εξάρτηση από τα γλυκά και την ζάχαρη ακούγεται πιο σπάνια, από ότι για τον αλκοολισμό, το κάπνισμα ή της υπερβολικής εργασίας ( workaholism ). Στην αλλαγή της διατροφής σε κάποια πιο υγιεινή θα μας βοηθήσει κάποιος διαιτολόγος.